Wybrane fragmenty z działalności wychowawczo-dydaktycznej
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie
w roku szkolnym 2013/2014
Minął kolejny rok naszej współpracy z Klubem Przodujących Szkół. Dlatego pragniemy się podzielić naszymi osiągnięciami, realizowanymi projektami, innowacjami. Gimnazjum nasze zapewnia wszystkim uczniom możliwość harmonijnego rozwoju umiejętności i zdobywania wiedzy. Zapewniamy uczniom wysokiej jakości edukację.
Wybrane fragmenty z działalności wychowawczo-dydaktycznej
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie
w roku szkolnym 2013/2014
Minął kolejny rok naszej współpracy z Klubem Przodujących Szkół. Dlatego pragniemy się podzielić naszymi osiągnięciami, realizowanymi projektami, innowacjami. Gimnazjum nasze zapewnia wszystkim uczniom możliwość harmonijnego rozwoju umiejętności i zdobywania wiedzy. Zapewniamy uczniom wysokiej jakości edukację.
W obecnym roku szkolnym w naszej szkole były prowadzone innowacje:
- politechniczna
- biologiczna
- językowa
- dziennikarska
- sportowa
- hiszpańska
- europolitechniczna
- artystyczna
- turystyczna
Innowacja programowo – metodyczna „Klasa politechniczna” realizowana była w klasie IIa. Program innowacyjny obejmuje dwa przedmioty ścisłe: fizykę i matematykę.
Uczniowie uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej AGH. Miały one na celu utrwalenie poznanych w klasie drugiej wiadomości z fizyki poprzez wykonywanie eksperymentów i doświadczeń, które nie były wykonywane w szkole oraz miały na celu poszerzenie wiadomości.
Uczniowie klasy politechnicznej odnoszą sukcesy w konkursach szkolnych. Tytuł Mistrza Matematyki klas drugich uzyskał Dawid Dębowski, a Igor Żurowski zajął II miejsce w Szkolnym Konkursie Inżynierowie in spe.
Zakładane na rok szkolny 2013/2014 cele zostały osiągnięte, a przewidywane efekty wdrażanej innowacji wydają się być obiecujące. Wzrosła świadomość uczniów, co do roli i znaczenia przedmiotów ścisłych w dalszej edukacji a w perspektywie wyboru zawodu. Frekwencja na zajęciach dodatkowych była bardzo wysoka. Uczniowie chętnie brali udział w innowacji. Samodzielnie rozwiązując prace badawcze w praktyce weryfikowali posiadane umiejętności.
Innowacja biologiczna realizowana była w klasie 2b.
Celem dodatkowych zajęć z biologii w obecnym roku szkolnym było poszerzenie wiedzy uczniów nt. zdrowia i choroby.
Uczniowie uczestniczyli w lekcji otwartej „Czy potrzebne nam są dwa obiegi krwi?” Prowadzili w szkole zbiórkę pieniędzy pod hasłem „Złotówka na budowę Hospicjum Via Spei w Tarnowie”.
Uczniowie przygotowali i zaprezentowali projekt edukacyjny: „Czy na Ziemi tarnowskiej są ciekawe obiekty przyrodnicze?”
Innowacja dydaktyczna z poszerzonym programem języka angielskiego prowadzona była w grupie uczniów z klasy Ic i IIc
Uczniowie klasy IIc mieli w każdym tygodniu dodatkowo dwie godziny języka angielskiego, co pozwoliło w znacznym stopniu poszerzyć zakres podstawy programowej realizowany w klasie drugiej oraz podnieść świadomość językową. Uczniowie tej klasy posługują się bogatszym zasobem leksykalnych, gramatycznych oraz ortograficznych środków językowych, rozumieją wypowiedzi zarówno tekstu słuchanego jak i pisanego, potrafią tworzyć wypowiedzi, zarówno ustne jak i pisemne.
Podczas lekcji uczniowie ćwiczyli również rozwój tych umiejętności językowych, które są częściami egzaminów językowych (słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, mówienie, pisanie) oraz pomocne techniki egzaminacyjne.
Na lekcji uczniowie korzystali z technicznych środków telekomunikacyjnych – komputer, Internet, co pozwoliło uczniom nabywać wiedzę w atrakcyjny, bliski im sposób. Korzystali również z autentycznych materiałów do słuchania (piosenki), oglądnęli film w angielskiej wersji językowej, po którym zorganizowali dyskusję. Korzystając z Internetu oglądali wiadomości, ciekawostki oraz prognozy pogody w języku angielskim, czytali autentyczne materiały -ulotki reklamowe, blogi, krótkie artykuły internetowe. Raz w tygodniu uczniowie mieli zajęcia z native speakerem, co umożliwiło im w znacznym stopniu rozwinąć umiejętność mówienia i komunikacji.
Uczniowie klasy Ic mieli również w każdym tygodniu dodatkowo dwie godziny języka angielskiego (łącznie pięć) co pozwoliło w znacznym stopniu poszerzyć zakres podstawy programowej realizowany w klasie pierwszej oraz podnieść świadomość językową.
Część uczniów tej klasy uczestniczyła w wyjeździe edukacyjnym do Wielkiej Brytanii gdzie mieli możliwość zobaczenia słynnych miejsc oraz wykorzystania znajomości języka angielskiego do rozwiązania zadań językowych, które wykonywali każdego dnia.
Realizacja zajęć o specjalności dziennikarskiej przebiegała w grupie 30 osób, uczniów klasy IIC naszego gimnazjum.
Młodzież przygotowała projekt edukacyjny „Jak uczniowie klasy 2c – młodzi dziennikarze poszukują informacji na temat sławnych mieszkańców Tarnowa?”
Uczniowie zapoznali się z sylwetkami sławnych osób związanych z Tarnowem , umiejętnie korzystali z dostępnych źródeł z zachowaniem zasad TIK, Netykiety.
Ponad to uczennice pod kierunkiem nauczyciela na zajęciach koła pracowały nad audycją konkursową – jako jeden z zadań projektu profilaktycznego. Audycja promowała naszą szkołę w środowisku lokalnym, ponieważ była emitowana w lokalnym radiu RDN.
Największy sukces osiągnięty przez uczniów tej klasy to zdobycie 3 miejsce w konkursie na najlepszą audycję radiową w ramach kolejnego etapu projektu profilaktycznego „Alkohol – świat zatopionych marzeń”.
Innowację pedagogiczną z dziedziny gry sportowe realizowali uczniowie klasy IId. Uczniowie rozwijali swoje zainteresowania sportowe, brali udział w licznych zawodach
i grach zespołowych.
Uczniowie byli motywowani do kształtowania i doskonalenia harmonijnego rozwoju fizycznego, zapewniono uczniom uzdolnionym sportowo warunki do podwyższania swych umiejętności poprzez udział w dodatkowych zajęciach sportowych, byli inspirowani do organizacji i udziału w imprezach rekreacyjno- sportowych / mitingi lekkoatletyczne, turystyka rowerowa i piesza, zawody szkolne i międzyszkolne w poszczególnych dyscyplinach.
Innowacja hiszpańska została wprowadzona w pierwszym półroczu 2013/14 roku i objęła grupę 17 uczniów z klas pierwszych 1a, 1c i 1d.
Program innowacyjny zakładał jedną godzinę dodatkową w tygodniu. Celem dodatkowej godziny było poszerzanie wiedzy i umiejętności uczniów.
Uczniowie dzięki dodatkowej godzinie języka hiszpańskiego, mieli więcej możliwości wykorzystywania języka między innymi w różnorodnych projektach, poprzez stosowanie komunikacyjnego podejścia zadaniowego.
Pięcioro uczniów klasy hiszpańskiej wzięło udział w projekcie językowym do Hiszpanii organizowanym prze Europejskie Centrum Młodzieży w dn. 02.06.2014-11.06.2014.
Celem wyjazdu było pogłębienie wiedzy z zakresu kultury i języka Hiszpanii.
Uczniowie dzięki bogatemu programowi wyjazdu prawie codziennie ćwiczyli język hiszpański w trakcie zadań językowych „w terenie” czyli w trakcie zwiedzania miast i zabytków, oraz na zajęciach językowych, dzięki którym gimnazjaliści poznali niuanse kulturowe oraz realia zwiedzanego rejonu Katalonii.
Innowacja europolitechniczna obejmowała grupę uczniów z klasy 1d .
Uczniowie w zakresie części „politechnicznej” brali udział w warsztatach w PWSZ
w Tarnowie.
Realizowali projekt :” Budujemy słoneczny pojazd” .
W zakresie języka niemieckiego rozwijali sprawności rozumienia ze słuchu, czytania, mówienia i pisania w kontekście wymagań egzaminacyjnych na poziomie A1.
Brali udział:
– w obchodach Dni Niemieckich w PWSZ w Tarnowie
– w zajęciach językowych Spielevormittag Poranek z grami, prowadzonych przez Małe Centrum Biblioteczne Instytutu Goethego w Tarnowie
– w zajęciach językowych w Instytucie Goethego w Krakowie Niemiecki poprzez zabawę.
Innowacją artystyczną zainteresowana była grupa uczniów z klasy Id .
Uczniowie pracowali nad własną kreatywnością. Rozwijali zainteresowania i zamiłowania muzyczne. Wiele czasu poświecili na doskonalenie emisji głosu, słuchu, dykcji, poczucia rytmu czy umiejętności operowania głosem w czasie śpiewu.
Pracowali nad scenkami muzyczno tanecznymi w trakcie realizacji wybranej przez grupę adaptacji teatralnej bajki Pchła Szachrajka. Przedstawienie zostanie zaprezentowane przedszkolakom.
W ramach przygotowania uczniów do występów publicznych i świadomego uczestnictwa
w kulturze regionu czy społeczności lokalnej, niektórzy po raz pierwszy prezentowali swe możliwości w czasie konkursu Mam talent na Pikniku Szkolnym.
Zachęceni sukcesami wystąpili w chórze szkolnym i wykonali utwory solowe w trakcie programu artystycznego Wiosna, ach to Ty w Parku Artystów dla społeczności szkolnej, prof. Kazimierza Brauna i zaproszonych gości oraz w trakcie apelu zakończenia roku szkolnego.
Realizacja programu klasy artystycznej odbywa się we współpracy z innymi nauczycielami.
Innowacja z plastyki w klasie artystycznej
Uczniowie rozwijali sprawność manualną i zainteresowania sztuką. Rozwijali uzdolnienia artystyczne, ćwiczyli różne techniki plastyczne – od płaskich, po przestrzenne, od grafiki, po malowanie na płótnie. Uczniowie brali udział w konkursach plastycznych – „Błogosławiona Karolino, świeć nam przykładem”, „Dzieckiem być..”, „Piękno świata i to co mnie wzrusza” i osiągali sukcesy: Aleksandra Pisz zdobyła 3 miejsce w konkursie „Mój zawód, moja pasja” organizowanym przez PPP w Tarnowie, wyróżnienie otrzymała Aleksandra Sowa.
W konkursie „Mój przyjaciel – Pies. Portret przyjaciół” wyróżnienie zdobyły: Kinga Kozak, Aleksandra Pisz, Agnieszka Czarnik.
Od roku szkolnego 2013/2014 grupa uczniów realizuje innowację turystyczną .
Uczniowie wzięli udział w dwóch wyjściach do tarnowskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego, gdzie regularnie odbywają się multimedialne prezentacje o tematyce podróżniczej.
Zorganizowano dwie wycieczki, podczas których młodzież poznawała dwa pasma górskie, wędrując na Przehybę w Beskidzie Sądeckim i Mogielicę w Beskidzie Wyspowym.
W roku szkolnym 2013/2014 kontynuowaliśmy w naszej szkole zajęcia z doradztwa zawodowego. Doradcą zawodowym jest p. Wiesław Witaszek
Zgodnie z Planem Pracy w bieżącym roku szkolnym poradnictwem edukacyjno – zawodowym objęto wszystkie klasy gimnazjalne zgodnie z opracowanym WSDZ /Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego/ w formie zajęć związanych
z wyborem kierunku kształcenia i zawodu w systemie poradnictwa indywidualnego i grupowego.
Ponadto zgodnie z opracowanym Planem pracy podjęto różnokierunkowe działania skierowane w stronę ucznia a także rozwoju osobistego i doskonalenia warsztatu pracy doradcy zawodowego:
- Podjęto współpracę z:
- Mobilnym Centrum Informacji Zawodowej OHP,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczną,
- Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej.
- Aktualizowana była na bieżąco baza informacyjna o zawodach / poradniki, ulotki plakaty, baza multimedialna oraz literatura na temat doradztwa edukacyjno – zawodowego w szkole
- Zrealizowano do końca Projekt Festiwal Zawodów w formie zorganizowanego wyjazdu do Krakowa na Targi Edukacyjne gdzie uczniowie mieli okazje zapoznać się z bogata ofertą szkół ponagimnazjalnych nie tylko z regionu małopolski ale i innych województw oraz z ofertą szkół z Niemiec, Francji i Słowacji.
- Przeprowadzono szkolny etap konkursu organizowanego przez PPP Mój Zawód – Moja pasja
- Poradnictwo grupowe;
- Zajęcia grupowe zgodnie z opracowaną tematyką z doradztwa edukacyjno- zawodowego we wszystkich
- Konsultacje indywidualne
- Każdy uczeń gimnazjum klas III opracował indywidualną ścieżkę edukacyjno- zawodową / IPD / zgodnie z jego zainteresowaniami, zdolnościami, umiejętnościami oraz wiedzą na temat świata zawodów i oferty szkół ponadgimnazjalnych w rejonie co pozwoliło na dokonanie właściwego, świadomego i konstruktywnego wyboru szkoły ponadgimnazjalnej.
- Targi Edukacyjne
- Szkolenia
- Spotkania warsztatowe w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Tarnowie w kwietniu i czerwcu 2014roku dotyczące zagadnień związanych z wyzwaniami stojącymi przed poradnictwem zawodowym i działaniami podejmowanymi w tym obszarze.
Jak co roku nasze gimnazjum bierze udział w licznych konkursach, w których zajmujemy wysokie lokaty. Najważniejsze z nich to :
– Małopolski Konkurs Języka Polskiego
– Małopolskie Dyktando Niepodległościowe
– I Ogólnopolski Konkurs Fotograficzno-Literacki „Korowód Świętych
– Małopolski Interdyscyplinarny Konkurs „Poezja Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w malarstwie, rysunku i grafice
– Międzygimnazjalny Konkurs Polonistyczny – „Z lekturami za pan brat”
– Ogólnopolski Konkurs Historyczno-Literacki o Żołnierzach Wyklętych –
–XV Przegląd Poezji i Pieśni Patriotycznej „Moja wierna mowo
– Międzyszkolna Konkurs Humanistyczny „Międzyszkolna gra o tron”
–„Przyszłość przeszłością pisana” – historia Armii Krajowej
– „Ku wolnej Polsce” – konkurs małopolski
– Małopolski Konkurs Literacko-Historyczny „Ludzie z pasją”
– Małopolski Konkurs tematyczny „Hiszpania-kraj, ludzie i ich obyczaje
– „Wędrówki przez Chiny”
– Konkurs ogólnopolski Eko-
– Ogólnopolska Olimpiada Języka Angielskiego
– XV Jubileuszowy Międzyszkolny Przegląd Piosenki Angielskiej
– XI edycja Konkursu Języka Angielskiego „Improve Your English”
– XII Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Poezji Niemieckojęzycznej
– II Konkurs Języka Angielskiego i Kultury Krajów Anglojęzycznych
W szkole odbywały się również konkursy na :
- Najlepszego Matematyka
- Najlepszego Fizyka
- Najlepszego Biologa
W bieżącym roku szkolnym uczniowie naszej szkoły brali udział w licznych zawodach sportowych, odnosząc w nich spore sukcesy. Najważniejsze z nich to :
Jesienne Indywidualne Biegi Przełajowe,
Indywidualne Mistrzostwa Tarnowa w Lekkiej Atletyce
Halowa piłka nożna chłopców
Halowa piłka nożna dziewcząt
Piłka siatkowa dziewcząt
Mistrzostwa Tarnowa w szachach
Gimnazjada – piłka siatkowa dziewcząt
Drużynowe biegi przełajowe chłopców
Tenis stołowy – turniej drużynowy – IV miejsce
Koszykówka chłopców – 2 miejsce ( srebro)
Mistrzostwach Tarnowa szkół gimnazjalnych w piłce ręcznej dziewcząt i chłopców
Mistrzostwa Polski Młodzików w judo
Promocja szkoły poprzez sport
W bieżącym roku szkolnym zorganizowane zostały turnieje sportowe dla uczniów klas VI szkół podstawowych.
– piłka nożna dziewcząt szkół podstawowych
W naszym gimnazjum zwraca się dużą uwagę na działalność Szkolnego Koła Polskiego Towarzystwa Tatrzańskiego nr 1 im. Jana Pawła II .
Opiekunem koła jest przewodnik górski beskidzki – Beata Wideł.
Uczniowie biorą udział w wyjściach, spotkaniach z podróżnikami i wycieczkach krajoznawczych.
- „Góry Dzikiego Zachodu”
- „Magia Norwegii”
WYCIECZKI / WYJAZDY
- XV Wielkopiątkowa Droga Krzyżowa na Mogielicę (Beskid Wyspowy), org. przez Zarząd Mieleckiego Klubu Górskiego „Carpatia” – Oddziału PTT i Parafię Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Jurkowie
- Pielgrzymka pieszo – rowerowa Drogą Świętego Jakuba „Via Regia” z Tarnowa do Krakowa Łagiewnik na uroczystości Kanonizacji Ojca Świętego Jana Pawła II, org. przez Oddział PTT w Tarnowie oraz Stowarzyszenie „Przyjaciele Dróg Świętego Jakuba w Polsce”.
- Tarnowski Rajd Papieski,
Celem rajdu było uczczenie wydarzenia, jakim była kanonizacja Jana Pawła II.
- V Ponadgimnazjalny Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Górach „Pogórze Ciężkowickie, Rożnowskie i Wiśnickie”
Drużyna reprezentująca SK PTT Nr 1 zajęła drużynowo pierwsze miejsce.
- VI Gimnazjalny Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Górach „Beskid Śląski i Mały”
Ważne miejsce w pracy szkoły zajmuje Samorząd Uczniowski.
Opiekunami SU w bieżącym roku szkolnym były panie: Bernadetta Romańska, Bernadeta Leśniak i Zofia Zelek.
Samorząd Uczniowski współpracuje z dyrekcją, Radą Rodziców , wychowawcami klas
i przewodniczącymi poszczególnych klas.
Głównym celem działalności jest integracja społeczności szkolnej, promocja naszego gimnazjum w środowisku lokalnym, kształtowanie atmosfery dobrej pracy, koleżeństwa.
W ramach integracji uczniów organizowane były:
– Dzień Chłopaka
– Otrzęsiny dla Klas Pierwszych
– dyskoteka andrzejkowa
– Mikołajki Szkolne
– wigilia szkolna
– dyskoteka karnawałowa
– dyskoteka Walentykowa
– Dzień Kobiet
– kiermasz wielkanocny
– Festyn Rodzinny
W naszym gimnazjum odbyły się Dni Otwarte dla klas VI szkół podstawowych. Postaraliśmy się, aby naszym przyszłym koleżankom i kolegom przybliżyć jak na co dzień funkcjonuje nasza szkoła. W ciekawej wędrówce po szkole przewodniczyliśmy szóstoklasistom. Pokazaliśmy, że oprócz nauki liczy się dobra atmosfera i wspaniała zabawa.
Uczniowie zobaczyli wiele ciekawych doświadczeń, rozwiązywali quizy, krzyżówki, oraz zadania matematyczne z Obelixem. Podczas wspólnej zabawy karnawałowej zaproszeni szóstoklasiści mogli poczuć przyjazną atmosferę panującą w naszej szkole.
Samorząd Uczniowski prowadzi szereg akcji charytatywnych:
- Zorganizowano akcję zbierania nakrętek.
- Zorganizowano zbiórkę darów dla Polaków na Ukrainie.
- Zebrano paczki Mikołajkowe podczas akcji „Wszystkie dzieci są kochane”, którymi obdarowano dzieci w ośrodkach terapeutycznych. Do udziału w akcji włączyły się wszystkie klasy.
- Przeprowadzono akcję zbierania żywności na wigilie dla osób starszych, samotnych i ubogich.
- Wolontariusze naszej szkoły kwestowali na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
- Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kolejnej edycji akcji „Góra Grosza”.
- W maju SU zaangażował się w akcję ekologiczną „Drzewko za butelkę”
Uczniowie naszego gimnazjum są redaktorami i wydają szkolne czasopismo „Chochlik” . Opiekunem czasopisma jest p. Joanna Gnutek.
Zespół redakcyjny składa się z uczniów klas II i III.
W roku szkolnym ukazało się 5 numerów ,,Chochlika”. Uczniowie rozwijali swoje zainteresowania, kształcąc jednocześnie sprawność językową. Uczyli się samodzielnego poszukiwania informacji i materiałów, świadomego i odpowiedzialnego korzystania ze środków masowej komunikacji (prasa, Internet) oraz wydawnictw multimedialnych. Tematyka artykułów umieszczanych w szkolnej gazetce dotyczyła życia szkolnego, zainteresowań uczniów. Na zajęciach kółka redakcyjnego oprócz prac związanych
z przygotowaniem artykułów omówiono formy wypowiedzi prasowej: artykuł prasowy, notatkę prasową, sprawozdanie, wywiad, reklamę. W II semestrze przygotowano też numer specjalny gazetki na potrzeby konkursu organizowanego przez Muzeum Niepodległości w Warszawie oraz Fundację ,, Warszawa walczy”- ,, Powstanie Warszawskie w świadomości potomnych”. W numerze umieszczono m.in. wywiad z pułkownikiem Jerzym Pertkiewiczem przeprowadzony przez członków Klubu Historycznego im. AK, wiersz Pauliny Majochy oraz esej Maksymiliana Truchana. Gazetka zajęła III miejsce w kategorii prace literackie.
Gimnazjum nr 4 od wielu lat bierze udział w różnych projektach. Najważniejsze z nich to:
- „Katyń – ocalić od zapomnienia
- „Młodzież pamięta”
Projekt realizowany w Małopolsce od 2002 w czasie obchodów świąt narodowych przez Małopolskie Centrum Edukacji „MEC” i Centrum Młodzieży im. Henryka Jordana w Krakowie. Realizowany projekt ma zwrócić uwagę – szczególnie młodych ludzi – jak ważna jest narodowa pamięć i patriotyczna tradycja, a zarazem pokazać społeczeństwu, że młodzież z Gimnazjum nr 4 pamięta o najważniejszych datach w historii Polski.
3 Maja 1791 – Święto Konstytucji Polski uczniowie rozdawali ulotki, chorągiewki, naklejki po mszy za ojczyznę w Katedrze.
- Alkohol – świat zatopionych marzeń”
W kwietniu 2014 roku grupa uczniów należących do koła dziennikarskiego, prowadzonego przez panią Katarzynę Smoleń przygotowała audycję radiową w ramach kolejnego etapu projektu profilaktycznego „Alkohol – świat zatopionych marzeń”. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach prowadzonych w radiu RDN, przeprowadzali wywiady, uczestniczyli w nagraniu radiowym „na żywo”, podglądali pracę dziennikarzy radiowych, a następnie po opieką nauczyciela stworzyli własną audycje radiową. Audycja ta była wyemitowana w radiu 21 kwietnia 2014 r.
Kolejnym etapem tego projektu była prezentacja małych form teatralnych poprzedzonych indywidualnymi konsultacjami prowadzonymi przez aktorów Teatru Tarnowskiego w trakcie warsztatów teatralnych. W ramach tego przedsięwzięcia uczniowie będący członkami koła teatralnego naszego Gimnazjum pod opieką pani Małgorzaty Sobół i Edyty Lada przygotowali przedstawienie o charakterze profilaktycznym pt. „W zaklętym kręgu”. W Centrum Sztuki Mościce dnia 30 maja odbył się Przegląd Małych Form Teatralnych i w tej właśnie konkurencji nasza grupa teatralna zajęła wysokie IV miejsce.
Jak co roku tradycyjnie odbył się również piknik integracyjny w Jastrzębiej, a rywalizacja wzbogacona została o elementy wspólnej rekreacji i staropolskiej biesiady. Uczniowie naszej szkoły (chłopcy) wzięli udział w zawodach sportowych na Jamnej, a dziewczynki w konkursie na pracę plastyczną – „Leśny Duszek”. Opiekunami grupy były Renata Plebanek i Kinga Sokalska.
Na koniec roku szkolnego – 23 czerwca 2014 roku na Scenie Tarnowskiego Teatru miała miejsce wielka gala finałowa, podsumowująca całoroczne zmagania.
Praca w ramach projektu „Alkohol – świat zatopionych marzeń” wymagała ogromnego zaangażowania zarówno osób koordynujących projekt jak i wszystkich nauczycieli współpracujących, a także uczniów biorących udział w licznych konkurencjach.
- Akcja Szkoła Promująca Zdrowie
Działania w ramach Szkoły Promującej Zdrowie są ściśle związane z zasadami Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem. Nasza praca koncentrowała się wokół następujących zagadnień:
-zdrowe odżywianie
-aktywność fizyczna
-zapobieganie nałogom
-higiena na co dzień
-uśmiech i życzliwość
Zdrowe odżywianie
Uczniowie klas II poznali zasady zdrowego odżywiana, układali dzienne jadłospisy zgodne
z potrzebami ich organizmu, przygotowali spis 10 zasad zdrowego odżywiania. Praca odbywała się z wykorzystaniem materiałów programu „Trzymaj formę”.
Aktywność fizyczna
Wszyscy uczniowie uczestniczyli w licznych zawodach sportowych i dodatkowych zajęciach rozwijających ich sprawność fizyczną (rajdy rowerowe i piesze, wycieczki, ogniska). Odbywali też wędrówki górskie w ramach Koła Turystyki Górskiej.
W czasie dużej przerwy mieli okazję obserwować pokaz aerobiku przyg. przez uczennice klas III i I we współpracy z naucz. wych . fiz.
Uczniowie brali udział w konferencji „Zdemaskować chłoniaka” org. we współpracy
z Kuratorium.